fredag 30 januari 2015

Drömmen om att kunna virka

Precis som Linda har jag också uppmärksammat att den nya Drops kollektionen har börjat släppas. Här hittar man hela kollektionen, många mönster är ännu opublicerade, men de kommer antagligen så småningom. Linda hade plockat ut sina favoriter här och flera av de plagg som fanns på hennes lista har jag också bokmärkt i min webbläsare.
Jag har länge önskat att jag skulle lära mig virka. Varje vår och sommar ser man så många fina mönster på plagg som är virkade och jag skulle så gärna göra dem. Tyvärr är virkning något som jag aldrig riktigt satt mig in i. Jag kan virka mormorsrutor, men that´s about it. Den här filten lyckades jag åstadkomma. Det behövdes en hel del mormorsrutor, så jag känner inte att jag skulle vilja göra en till filt likadan filt. Jag vill kunna virka härliga sommarplagg i mjukt bomullsgarn.
I år tror jag inte att blir det magiska året när jag lär mig virka. Har alltför mycket på sticklistan att göra och i övrigt också mycket annat att tänka på. Men en dag... Då skall jag banne mig ta itu med det. Det kan ju inte vara så svårt. Jag vet ju hur man håller i en virknål och vet hur man virkar en mormorsruta så riktigt långt borta är jag ju inte. Det blir nog till att låna några virkböcker från biblioteket och börja från grunden.
Trots att jag inte kan virka har jag ändå spanat in flera virkade plagg ur Drops kollektionen. Antingen får de snällt vänta till den dag då jag lärt mig eller så hittar jag någon annan som vill virka dem till mig.

Hursomhaver, här kommer mina favoriter ur drops sommarkollektion. 
Bildkälla
Mönster hittas här.

Mönster hittas här.
 Den här tröjan är faktiskt ett plagg som jag gärna skulle göra till mig själv, men i andra färger. Tänk att få dra på sig den en sval sommarkväll när man sitter på terassen och njuter av livet. Den åker in på min att-göra lista och så hoppas vi att jag hinner göra den.
Mönster hittas här.


Så härligt att det är fredag idag! Hemmet är nystädat och jag har riktigt fredagsfeelis! När jag och Colin var ute på förmiddagen fick jag lite vårkänslor också, det droppade från taket och fåglarna kvittrade. För mig får snön gärna smälta och temperaturen får hållas ovanför nollsträcket. Jag har fått nog av vintern redan!
Imorgon får lite familjebesök, Colin blir 1,5 år och det skall vi nog uppmärksamma på något sätt och på söndag skall vi ta itu med projektet att möblera om vardagsrummet. Så att sånt detta veckoslut!
Trevlig helg!

Therese


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar