fredag 16 januari 2015

Loppisfynd

Jag har ett riktigt bra flyt för tillfället med loppisfynd. Dels så har jag själv fyndat men jag har sålt rätt så mycket också. Det känns så befriande att få rensat i skåpen och samtidigt dryga ut kassan lite. Samtidigt är det också så behändigt med alla loppisar på nätet. Man behöver inte ha ett bord på ett fysiskt loppis för att få sålt grejer. Allt sånt där mindre krims krams får man nog ändå lättare sålt på ett fysiskt loppis men lite större och "bättre" grejer hittar man nog en köpare till via t.ex. loppis på Facebook. När det kommer till nätbaserade loppisar är det i huvudsak tre kanaler som jag använder mig av. Först är det två loppisar på facebook, en svensk och en finskspråkig sida för vasa området. Dit sätter jag det mesta av sakerna som jag vill sälja och ibland har man tur och hittar en köpare. På Findit brukar jag sätta lite större och värdefullare saker, som t.ex. möbler eller designprodukter. Till sist på Syrrans Garderob sätter jag de flesta kläder som jag önskar hitta en köpare till (länk till min profil på SG finns här på bloggen. Det vore dags att fylla ut profilen där lite.)

Ett riktigt fynd som jag gjorde häromveckan var ett par Nike Free för 50€. 
Det var en tjej som hade köpt fel storlek, så de var i princip bara provade men inte använda. Jag har ju två par sedan tidigare (här kan man klicka sig in om man vill se dem) så jag visste att storleken skulle passa mig och kunde slå till med detsamma.

Nu skall jag bara vänta på våren så att jag kan börja använda dessa skönheter!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar