lördag 3 januari 2015

Julens stickade klappar

I år blev det en hel del stickade sockor till julklapp. Jag började egentligen redan i sommar med julklapparna, då stickade jag två par. Resten stickades under intensiva veckor i november och december. Och som vanligt skulle jag vilja sticka åt så många fler än jag hann med.

Colins tjejkusin fick ett par sockor som passar hennes rosa smak.

 Colins äldsta kusin fick ett par helt vanliga sockor.

Dessa gröna sockor fick Colins yngsta kusin.

 Min yngsta kusin fick också vanliga sockor.
 
Min mosters man fick ett par blåa sockor.

Och min moster fick ett par sockor med mönster på skaftet, enligt detta mönster.
  
 Min pappa fick ett par sockor.

 Min syster fick dessa tofflor...

 ...och svägerskan fick dessa. Båda enligt detta mönster.

Och till sist fick min svärmor dessa skrynkelsockor.

Jag hann även sticka ett par sockor till mig själv som jag hade både på julhelgen och på nyår. De kommer i ett skilt inlägg.


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar