måndag 26 januari 2015

En helg i januari

Vi hade ett sånt skönt veckoslut att jag inte ville att det skulle ta slut för fem penn heller. Vi har varit hemma största delen. På söndagen var vi ute en lång stund på förmiddagen och njöt av det härliga vädret. Det var skönt med en lång utestund för de övriga dagarna hade vi inte haft tid att vara ute mycket alls.
På lördag hade Colin mommo och Jan sällskap så länge jag och Björn var ute på stan en stund. Vi lunchade och uträttade diverse ärenden. Riktigt skönt att gå på tumis på stan en stund och mycket fick vi uträttat.
I övrigt har vi bara lodat på hemma. Björn fick någon slags städiver (karlar kan tydligen få det också- underbart!) så han putsade och fejjade en bra stund på söndagen. Nu blänker vårt kylskåp så man blir bländad när man tittar på det. Inuti är en annan femma...
Jag har haft en riktigt bra träningsvecka och hoppas den här veckan blir lika bra.
Inget nytt att rapportera med andra ord.
Lite blandade bilder på det så tror jag vi är nöjda.

Helgen avslutade vi på söndagskvällen med en Beckfilm och äppelgott. Receptet är från Tastyhealth och hittas här. Det var riktigt gott och jag kommer definitivt att göra det flera gånger när man blir sugen på något gott på kvällen.



Mamma kom med årets första tulpaner! Tack!




Jag hämtade ett par skor från posten som jag hade beställt. Och de passade perfekt!

På fredag (och lördag dessutom eftersom det blev leftovers) fick jag den efterlängtade tacosalladen! Och det var så gott!

Jag har också börjat läsa nästa bok. Den verkar riktigt lovande!

Nu blickar vi framåt på en ny vecka då Colin skall bli hela 1,5 år!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar