måndag 19 januari 2015

Ny vecka med nya möjligheter

Hoho, måndag igen. Jag tycker det känns som att veckorna innehåller fler än en måndag... Våra lediga dagar rusar på i ett sådant tempo att jag ibland inte hinner med. Igår, söndag, var det däremot andra bullar... Då gjorde vi inte många knop kan jag säga.
För det första hade vi varit upp lite längre än normalt på lördagskvällen för att titta klart en film som vi började se. (Vi tittade The Interview- inte värt att vara upp längre för att se den!) När vi just lagt oss, bestämde Colin sig för att det var dags att dra en tre timmars show med skrik och gråt. Det blev alltså inte många timmars sömn den natten. Söndagen gick med andra ord i ett väldigt sakta tempo. Det blev utevistelse på förmiddagen, ett yogapass så länge Colin sov (och jag somnade också nästan när jag yogade) och resten av eftermiddagen försökte jag bara härda ut tills vi fick fara och sova igen. Björn var iväg på ett möte så jag var dessutom ensam med yrvädret största delen.
Jag är oftast glad över att han inte alls är intresserad av att titta på tv. Igår däremot skulle det faktiskt ha varit skönt att bara ligga och slappa i soffan och småsova. Det tyckte däremot inte kilen med tusen myror i brallan.
Söndagen var bara en enda lång transportsträcka fram tills kvällen. Och sen när kvällen äntligen kom var de så skönt att få somna i sängen! Ibland funderar jag hur man tog sig igenom spädbarnstiden. Nu är man helt slut efter en natt med lite mindre sömn... Imorse däremot vaknade jag en aning piggare och tacksam över att lillemannen sovit mycket bättre.

Några bilder hann jag faktiskt ta i helgen också.

Rätt så ofta underhåller Colin sig själv i köket en liten stund. Steker, kokar och har sig. Man blir serverad alla sorters rätter man kan tänka sig och det finns ett aldrig sinande lager av kaffe.

 Colin underhåller sig med garnstumpar som kommit från min stickning. Han har börjat med en ny grej med att man skall sätta garnstumparna på huvudet. Hur skoj som helst!

På torsdagen besökte vi parken i det ljuvliga vädret. Och Colin fick syn på solen! Vi lyckades bryta trenden där Colin gallskriker under hela tiden de är i parken med dagmamman, idag hade det gått betydligt bättre!

 Häftigt!
 Mitt tidigare müslilager hade sinat så det var dags för en ny sats. Denna gång utgick jag ifrån detta recept, länk. Men anpassade som vanligt efter vad som fanns i skafferiet.
På lördag hade vi Björns föräldrar på besök. Björn och hans pappa stack iväg på Sports match, Colin och hans fammo var hemma och lekte och själv for jag och veckohandlade helt ensam. Vilken skön känsla att vara ensam med sin köpkärra och ingen som behöver underhållas. Jag kunde läsa innehållsförteckningar och jämföra priser i lugn och ro. Det var en väl spenderad timme och man måste passa på när det finns skötare på plats!

Den här veckan är det lite omändringar i arbetsschemat, ledig på onsdag och jobb på torsdag. Colin skall på 1,5 års kontroll på onsdag så vi tar ledig dag då och jobbar istället torsdag. Vettja he ska ga o! Annars är det inte mycket på schemat. Jag skall återgå till min normala träning efter yoga-veckan. Ett skilt inlägg kommer om hur yoga-veckan var. Idag var det riktigt härligt att få svettas ordentligt igen, men jag började ändå försiktigt för att vänja kroppen igen med vikterna.

Kvällens dilemma, följa med Farmen eller inte...?

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar