onsdag 28 januari 2015

Typiskt kvällsmål

Det blev en lite annorlunda "jobbdag" idag. När jag hade varit knappt två timmar på jobb ringde dagmamman och meddelade att hon blivit sjuk. Det var bara att hoppa på cykeln och hämta Colin då. Så det blev en hemmadag idag istället. Jag jobbade hemifrån så länge han sov och sen så bra det nu gick mellan bokläsandet och traktorkörningen. När Björn kom hem fixade jag ännu lite smått. Så jag fick en del gjort i alla fall. Men det var ju inte det jag hade tänkt blogga om idag...

Eftersom jag tycker det är intressant att läsa matbloggar och få inspiration av andra bloggares maträtter, tänkte jag visa hur mitt typiska kvällsmål ser ut.
Stunden för kvällsmål är väldigt helig hemma hos oss. När Colin farit och sova göra jag och Björn alltid kvällsmålet tillsammans och äter den sedan i soffan framför någon film eller tv-serie. Varje kväll ser jag fram emot att äta kvällsmålet trots att jag nästan alltid äter samma sak. Men det är även hela stämningen som gör att jag ser fram emot det så mycket. Att få koka en kopp te, krypa upp i soffan och veta att resten av kvällen bara går ut på att varva ner efter dagens program, är riktigt härligt.

 Till mitt kvällsmål hör alltid en kopp grönt te och en skål med kvarg, naturell yoghurt och müsli (mitt hemlagade müsli bloggade jag om här och här). Beroende på humör kanske jag också sätter bär eller frukter med i kvarg/yoghurt blandningen. 
Vissa kvällar är jag hungrigare efter träningen så då fyller jag på med en macka (eller kokt ägg) men kvarg/yoghurten är obligatorisk. På mackan finns det alltid ost och kalkonpålägg, ibland gurka. Receptet på brödet hittar ni här.
En av dagens höjdpunkter
Kvarg, naturell yoghurt, müsli och kiwi.

Vad äter ni till kvällsmål? Eller äter ni kvällsmål överhuvudtaget? Eftersom vi äter middag vid 16.30 skulle det bli alldeles för länge att vara utan mat till frukost följande morgon. Dessutom tränar jag oftast på kvällen efter middagen så då behöver jag något mer än postworkoutmålet.

Jag skall försöka dokumentera mina frukostar också. Kanske det intresserar någon i alla fall. Åtminstone jag brukar få ny inspiration till frukosten via andra bloggar och via instagramflödet.   

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar