tisdag 6 januari 2015

Små glimtar innan jul

Hittade några bilder i min telefon som hade för avsikt att hamna på bloggen. Fastän det börjar vara en tid sedan jul får ni ändå ta del av dem!
Kring julen var det så vackert när man var ute på promenad i vårt områden. Det var lyktor på var och varannan gård och vackra ljusinstallationer.
Jultomten sågs klättra upp för en stege...

 ...och en giraff hade blivit julfin med halsduk och tomteluva.

 Kring julen hör det till med risgrynsgröt och i år var första gången jag kokade det själv. Dessutom kokade jag aprikos- och plommonkräm till. För 10-15 år sedan blev vi alltid bjudna på risgrynsgröt med kräm hos mormor på julen. Då tyckte jag inte alls att det var gott. Nu ett antal år senare tycker jag det är så gott så jag till och med gör det själv.

 Här, kring fjärde advent, var det ännu lugn och ro. Sen blev det lite mindre lugn och ro kring julen då vi rajttade omkring som dårar .Det var sista året vi gjorde det!


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar