tisdag 27 januari 2015

Reflexhalsduk

Genast när sjuksköterskesockorna (länk) var klara kastade jag upp maskor till en reflexhalsduk åt Colin. Jag hade lite kvar av två olika färger så jag blandade färgerna varteftersom. Och så var jag faktiskt så lat att jag inte orkade klippa av och fästa vid alla färgbyten så jag lät den andra färgen följa med vid sidan. Inte det snyggaste. Men jag tänker att halsduken mest skall vara funktionell och praktisk.
Garnet har jag köpt vid Vörå Handarbetsaffär inne i Vasa centrum. Garnet är inte det billigaste, 11,50/nystan, men sen så behöver man inte så mycket garn till en reflexaccessoar. Man vill kanske inte ha en hel tröja gjord i reflexgarn... Garnet är Lumio av Schachenmayr och jag stickade med storlek 6 på stickorna. Kunde nog ha använt ännu en storlek större på stickorna.

Garnet räckte precis till en halsduk i Colins mått. 


Halsduken fick bli i lila och svart.
 

 Och så här ser den ut tagen med blixt.

På stickorna just nu finns ett projekt som jag kan visa först senare, när mottagaren fått sin gåva. Det nalkas födelsedagstider. 

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar