söndag 18 januari 2015

Crossfit kommer till Vasa

När jag häromdagen fick läsa i Vasabladet (länk till artikel) att det skall öppnas en box för Crossfit i Vasa blev jag genast taggad. Jag har länge velat testa på riktig crossfit men den närmsta boxen för tillfället finns i Jakobstad. Dessutom måste man gå en on-ramp kurs först (en introduktionskurs) för att få börja träna i boxen så det är inte så att man bara kikar in och tar ett pass. Om man är nybörjare som jag...
Det kanske inte blir aktuellt att gå på den första on-ramp kursen som ordnas, men någon gång i framtiden skall jag absolut anmäla mig. Nu finns ju äntligen möjligheten! Men fram tills dess blir jag nog tvungen att vara mitt hemmagym trogen.

Vill man läsa mera om crossfit kan man göra det här  länk eller här länk, på vårt allas trogna Wikipedia.
Bildkälla

Någon annan som är nyfiken på crossfit, eller kanske redan tränar?

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar