fredag 9 januari 2015

Ekologisk tandkräm

I det här inlägget skrev jag om de senaste ekologiska produkterna som har flyttat in i mitt badrum. Ansiktskrämen och ansiktstvätten har fungerat riktigt bra. Ansiktstvätten är riktigt effektiv trots att den är i skumform. Sminket far ordentligt bort med den, vilket jag var orolig över att den inte skulle göra.
Tandkrämen däremot fick jag sluta med. Det var inte ilningarna som sade stopp utan tandsten. Jag kände att tänderna inte blev tillräckligt rena och jag upplevde att jag fick mycket mera tandsten med den. Så nu är jag nog tillbaka till Sensodyne igen. Får se om jag vågar prova ett annat tandkrämsmärke senare.

Bildkälla.

Gällande apparna med vilka man skall upptäcka kemikalier i sminket (inlägg om dem hittar ni här) går det inte så bra. Jag kommer inte ihåg att använda dem... En del produkter i badrummet har jag scannat, men de flesta apparna hittar tyvärr inte produkterna i sitt system. Jag skall försöka göra en ordentlig genomgång på alla produkterna här någon kväll och se om jag har någon produkt som skulle vara big no no.


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar