tisdag 20 januari 2015

En annorlunda träningsvecka - Reflektioner

Så hur gick det då med träningen under förra veckan. Det gick alldeles utmärkt!
Jag yogade varje dag och höll mig från body rock. Lite "fuskade" jag kanske... Jag hittade nämligen några yoga videon som Jillian Michales hade lagt upp på youtube. I programmen fanns intervaller av pulshöjande serier och de var kanske inte riktigt renodlade yogapass. Däremot passade de mig riktigt bra. De dagar som jag gjorde någon av hennes pass kompletterade jag ändå med ett lugnare yogapass eller djupstretchning.
Det som jag däremot inte fick in under veckan var en ordentlig stretchsession. Jag tog någon kortare video med stretchövningar efter något yoga pass ibland, men jag tog inte någon ordentlig genomkörare av hela kroppen.
Jag tror det gjorde gott för kroppen att lugna ner sig lite under en veckas tid. Framöver tänker jag försöka få in mera yoga i min träning. Jag tänker så här att till en början skall jag försöka få in ett yogapass under de dagar som är vilodagar från body rock. Hur det fungerar i praktiken är en annan femma. Eftersom jag inte tycker det är lika roligt med yoga som med body rock har jag inte lika stor motivation till det. Men om jag får in det till en vana så kommer det att gå galant. Jag måste få in det i systemet nu redan från början.
Även om det var skönt med en lite lugnare träningsvecka ser jag så fram emot att börja träna som normalt igen. Det är skönt att veta vilken träningsform jag tycker om! Jag har hittat det som jag tycker om och då känns träningen (oftast) inte jobbig utan bara rolig!


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar