fredag 15 oktober 2010

Studier på fredagskväll, tent på lördagsmorgon

Imorgon har jag en tent i Arbetsrätt och därför har nästan hela min dag gått åt att sitta och studera Finlands lag och lösa case. Det är väldigt intressant att sitta och lösa case, men samtidigt är det så svårt när det inte finns någon som säger om det är rätt eller fel. Det mesta är ju en tolkningsfråga och en fråga om att kunna motivera sina argument väl.
I onsdags hade jag tent i finska och det kändes som att det hade gått helt okej. Men nu idag fick jag mejl av min lärare att jag tydligen helt hade missuppfattat en uppgift så hon kunde inte bedöma den, så nu är jag tvungen att skriva om hela tenten. Just typiskt, det hade gått så bra i de andra uppgifterna. Hon skickade resultaten på de uppgifter som hon hade bedömt och det hade gått förvånansvärt bra. Får hoppas att det går lika bra på omtenten då.
Men nu till nåt helt annat. B tog kontakt med hyresvärden idag men hon har inte hört av sig ännu. Hon är finskspråkig så hon tycker det är lättaste att vi skickar ett meddelande åt henne så får hennes man som är svenskspråkig läsa det istället. Kanske vi får målat väggen under höstlovet i alla fall.

Min arbetsplats under dagen



Finlands lag och informativa kompendier




Vi firade fredagskvällen med hamburgare och franskisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar