söndag 24 oktober 2010

Nya ljusstakar

Nu är vi hemma efter en super bra resa till den presidentiska huvudstaden. Det kommer ett skillt inlägg om den resan och konserten. Här tänkte jag bara visa några bilder på mina nya ljusflaskor.
Jag har haft dessa flaskor jätte länge. Köpte dem på loppis för många år sedan för några cent, men jag har inte riktigt veta vad jag skall göra med den. När vi var till hemkommunen senaste gång plockade jag lite i mina saker och hittade massor av snäckor och stenar så då passade jag på att ta med dem hem till Vasa. Här passar de ju perfekt. Nu har jag äntligen fått någon nytta av dessa flaskor och "ljusstakar" för långa kronljus. Vi har mest lyktor för värmeljus och jag ar inte haft några bra ljusstakar att ha sådana ljus i men nu kommer det att brinna långa ljus här hemma hos oss under hela vintern. Jag har ännu inte kunnat bestämma mig för var de skall stå så de byter plats stup i kvarten. För tillfället så finns de på glasbordet i vardagsrummet, men på bilderna är de bakom soffan på den låga hyllan. Får se vart de hamnar här näst.
Nu skall jag försöka knåpa ihop ett inlägg om konserten. Mitt finger är inte riktigt friskt så det är lite knepigt att skriva på datorn, men det gör inte ont mera. Det är bara fruktansvärt uppsvällt.








Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar