måndag 11 oktober 2010

Ordtavlor

Veckoslutet var lugnt och skönt. Träffade en massa nära och kära och uppdaterades om vad som är på gång i trakten. Tack för en väl spenderad helg alla ni som bidrog till den! Tillbaka i Vasa nu för en ny vecka. Sista veckan på denna period. Tack o lov, börjar vara trött på de kurser jag går nu. Nästan period kommer jag troligtvis att bara ha en kurs. Finns inget annat som riktigt intresserar mig. Men det återstår att se hur det blir. Känns en aningen onödigt att bara ha en kurs när jag ändå är tvungen att vara i vasa hela tiden.
Nu är det bara en presentation och tre tenter förrän det blir dags för Annihilator keikka. Jag längtar så efter det. Helt perfekt kommer det att blir. På fredag (22.10) kommer jag först att skriva en tent och sedan blir det att hoppa på tåget och bara njuta. Keikka kunde inte komma mera lägligt. Vilket perfekt sätt att fira att tentveckan är över. Men som sagt det är tenter och presentation innan det. Plus allt det andra vardagliga då förstås..
Snart blir det dags att fara till skolan och öppna IB en stund igen. Kallt som tusan är det, men tur att solen skiner i alla fall.
Har inte haft tid att göra några drastiska förändringar här hemma på senaste tiden och mitt handarbete som jag håller på med nu kommer att dröja åtminstone till jul innan det publiceras offentligt. Mottagaren skall få se gåvorna först. Därför bjuder jag på bilder från vårt sovrum och hallen. På väggen mittemot sängen hänger Carpe Diem och en tavla av oss två. Den är nu inte så riktigt lik men med tanke på att den är målad efter ett kort av oss två av en person som aldrig tidigare träffat oss kan man inte klaga. Hon har talang! Ordet lycka pryder vår vägg i hallen. Vi har levt i den tron att väggen i hallen är vit men när vi satte upp detta så visade det sig ganska tydligt att väggen är ljust blå/ grönaktig. Märkliga färgkombinationer de tidigare hyresgästerna har valt..



1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning, lycka till!
    Har en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera