tisdag 19 oktober 2010

Loppisfynd

Ruskigt och regnigt är det ute. Det blir nog en dag inomhus med sticksömmen och kanske någon film idag. Tanken var ju att jag skulle ha en tent på fredag innan vi åker ner till Helsingfors för att gå på Annihilators konsert, men igår bestämde jag mig för att skriva tenten på nästa tenttillfälle. Eftersom att tenten är inom marknadsföring, mitt huvudämne, vill jag försöka få så bra som möjligt i den och jag känner att det finns inte tillräckligt med tid att läsa två böcker och flera artiklar till fredag. Jag har heller inte haft tid att läsa innan för då har det varit andra tenter att plugga till. Så jag kommer att skriva tenten i mitten av nästa period då det förhoppningsvis är lugnare. Detta har ju alltså nu gjort att jag också är ledig denna vecka. Det känns jätte skönt att kunna ha lite ledigt mellan perioderna nu och inte ha något som ligger på hela tiden.
Igår uträttade vi en del ärenden och passade samtidigt på att besöka det lokala loppiset i staden. Kändes inte som att det fanns så mycket i min smak där men två saker fyndade jag i alla fall. Den enda saken är en glasskål för ynka 0,50€. Alltid när jag hittar sådana skålar får de följa med mig hem för jag har sedan tidigare haft några skålar som jag vunnit på knattetävlingar men eftersom att det inte var något för mig så blev det endast några skålar. Nu börjar jag nog ha så det räcker till en större bjudning och skålarna har aldrig kostat mer än 1 €.
Den andra saken jag fyndade är en virkad skål. Vet inte ännu vad jag skall göra med den men jag ser framför mig att den är full med olika färgs värmeljus eller liknande. Jag tror att de är hemgjorda och alldeles nya för på bordet fanns många olika former och färger av samma modell. Känns roligt att köpa något som man vet att någon suttit och knåpat ihop.










Njut av rusket och regnet med ljus och varma filtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar