tisdag 5 oktober 2010

Nya vantar

Skolveckan har kört igång med en racerfart. Arbetet som skall inlämnas imorgon gick inte riktigt lika smärtfritt som vi trodde att det skulle göra. Men vi får ta de som de kommer. Vi är ju trots allt fyra vuxna människor som gör detta tillsammans så alla måste ta sitt ansvar.
Idag har vi förresten skaffat trådlöst internet hit hem. Vi har ju båda mokkula men B:s har inte fungerat alls som den ska o de är ju inte direkt snabba heller så nu tog vi oss i kragen och fixade det. Efter 2-3 veckor borde vi alltså ha en bättre internetanslutning.
Det känns som att tentveckan närmar sig med alltför stora steg. Jag har inte tid att läsa, eller snarare ork. Men det är inte så många böcker trots allt. Bara att ta sig i kragen. Sista mf kursen på kandinivå, man borde ju njuta då och ta tillvara på den. Men jag ser så mycket fram emot att börja gå magisterkurser att jag inte har någon lust att satsa på denna kurs. Dessutom är arbete så flummigt att alla kommer ha gjort helt olika inlämningsuppgifter. Skall det vara så svårt för lärarna att skriva en ordentlige förklaring på det man skall göra?
Skall försöka dra upp mig ur soffan och plocka upp här hemma lite, sen kanske en promenad. Får se vad B har i tankarna.
Här är F&M:s gåvor som jag fixade till förra veckan. Jag är rädd att de trots allt blev lite för små.. Men det är så svårt att bedöma på två yrväder. Är de inte för små nu blir de säkert det så småningom i och med att de växer så mycket så då får jag sticka nya igen. Finns det något mer avslappnande än att sticka i höstmörkret. Önskar att jag hade mera tid till det.




1 kommentar:

  1. Kul att du vill vara med i min lilla utlottning!

    Kram, Outi

    PS. Verkligen söta vantar!

    SvaraRadera