söndag 3 oktober 2010

3.10.2010

Vi tog en ordentlig sovmorgon i morse och sov till tjugo över 12. Det var dock inte planerat så lite stressad kände jag mig när jag upptäckte hur mycket klockan var. Men nu har jag insett att jag ändå inte har så mycket att göra idag så att stressa är onödigt. Eller egentligen skulle det finnas massor av skolarbeten att göra men jag har ingen ork eller lust. Har skrivit lite på ett arbete nu och jag tror att det får räcka för idag. Resten gör jag tillsammans med Anna nästa vecka. Jag kan egentligen inte heller göra så mycket mera eftersom att vi behöver allas åsikter om en viss grej. Lite finska o lite arbetsrätt kunde jag alltid göra men det får bli till en annan dag. Man skall njuta av vilodagen.
Igår tillbringade vi kvällen hos M&F. Hann busa lite med barnen innan det blev läggdags. Sen tittade vi film och snaskade på godsaker. Ett perfekt sätt att tillbringa en lördagskväll på med andra ord. Det känns som att vi festat så mycket den senaste tiden så då helgen kommer orkar man inte med så mycket. Det händer så mycket in i veckorna som studerande..
Ikväll kommer jag inte att kunna se Dance.. Vi kommer till vasa först senare eftersom att B skall på något möte med ungdomsföreningen här i Lappfors. Jag får titta på nätet sen. Men det är ju synd att jag inte kommer att kunna rösta heller. Får hålla tummarna extra hårt åt Ida då. Gör det ni också!
Under den senaste tiden har jag och B brainstormat mer än vi brukar. Kanske det sker något inom den närmaste tiden.. Berättar inget mer innan allt är klappat och klart. Håller er på sträckbänken.
Nu är det bara tre veckor kvar till Annihilator konserten. Vi borde boka tågbiljetter idag. Sen måste vi också kolla upp hotell för Maiden konserten. En eller två natt är frågan. Det är ju någons födelsedag då också så man kanske kunde stanna o fira hela helgen. Måste fundera med de andra.
Det blev ingen promenad igår och det blir det inte heller idag. Skall nog sätta på en film och ta fram sticksömmen. Den bästa söndagssysselsättningen av dem alla! Men bättre är det på kvällarna när man får tända ljus och krypa upp under filten. Hösten är nog rätt mysig ändå..

Trevlig söndag!

(Idag avgörs två tävlingar, spännande! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar