fredag 29 oktober 2010

Award

Jag fick en award av Emmi, tack så mycket för det!

Nu skall jag alltså då lista tre saker som ligger mig närmast hjärtat och ge den vidare till tre andra bloggare.
Skall se om jag kan lista tre saker som ligger närmast mitt hjärta.

1. Min familj, fästman och vänner
Jag tror att hos de flesta ligger dessa saker närmast hjärtat. För 5 år sedan hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att min familj skulle se ut som den gör idag. Mina föräldrar separerade för ett antal år sedan och det var det jobbigaste jag någonsin varit med om. Men det har också gjort mig mera acceptabel för förändringar. Man kan inte styra allt som händer. Även om jag aldrig kommer att "bli van" med att mina föräldrar är separerade har jag insett att jag inte kan göra något och det är bara att försöka gilla läget. Och bättre blir det för varje år som går. Och ju fler traditioner- så som jul och födelsedagar- som passerar desto bättre blir det. Min familj kommer alltid att betyda mycket för mig. Ni finns alltid där! Tack även till bonusfamiljen! Till familjen räknar jag också alla från B:s sida. Jag har fått världens bästa "svärfamilj".
Min fästman är mitt allt. Mitt bollplank, min bästa vän och min livskamrat. Tack o lov att vi träffades vid exakt den rätta tidpunkten. Du vet precis vad jag känner för dig. Vi har tagit oss igenom med- och motgångar och ännu fler berg- och dalbanor skall vi åka tillsammans.
Jag är glad över att jag har de bästa vänner som finns. Både gamla och nya, alla betyder ni lika mycket för mig! Tack för att ni finns!

Det var jätte svårt att "lista" vad som är på andra och tredje plats, men så här känns det för stunden i alla fall.

2. Avbrott i vardagen så som resor och konsertbesök.
I sommar var jag med ett kompisgäng på Sonisphere och det var minst sagt en minnesvärd resa. Det var så olikt mot vad jag gjort tidigare och det var något av det roligaste jag gjort. Sedan älskar jag att vara på solsemester. I och för sig så har jag aldrig varit på semester till en storstad, även om jag drömmer om att resa till London, Paris och Rom. Det är något av det härligaste jag vet att stiga upp till en hotellfrukost i värmen för att sedan avnjuta en dag å stranden eller i en vattenpark eller annars bara njuta av värmen. Jag försöker att alltid ha en resa eller liknande att se framemot. Nu är det ganska länge tills vi far nästa gång, i Juli på Iron Maiden konsert. Men å andra sidan var vi förra helgen på Annihilator. B har verkligen öppnat mina ögon och öron för liknande evenemang. Det är ju så roligt!

3. Handarbete
Jag har alltid tyckt om att sy och sticka. Nuförtiden stickar jag mera än jag syr. Det är smidigare att sitta med en sticksöm i handen framför tv:n på kvällarna än att sitta framför symaskinen. Men för ett antal år sedan sydde jag nog mera än stickade. Under min högstadie- och gymnasietid sydde jag alla mina balklänningar. Min studentklänning gjorde jag också när det var dags för en sådan. Sen brukar jag också till jularna sy någon kreation eller en klänning att ha under julhelgen. Men det blir allt sällan helt vanliga kläder nuförtiden. Kanske i framtiden när jag har mera tid kommer symaskinen mera i användning, oftare än när kuddfodral skall sys, gardiner avkortas eller byxor sys upp.

Skulle jag skriva denna lista om ett år kanske den sku se helt annorlunda ut. Men detta är just nu i alla fall.

Nu vill jag nominera:

Lindas Lantliga- De vackra handarbeten tilltalar mig allra mest
En vit dröm - Malins härliga och mysiga blogg
Par i stickor- Humoristiska inlägg blandat med vackra stickarbeten

Trevlig fredag till er alla!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad roligt att du hittade in på min blogg och vill vara med i min tävling! Hoppas att du vill komma tillbaka...

    KRAMAR I MASSOR // OLIVIA ♥

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för awarden! Den värmer mitt hjärta!:) Har kollat tillbaka lite på din blogg, och ser att du gjort många fina långsockor! Håller på med mina "skrynkelsockor" för fullt, vet snart inte ens hur många par jag gjort! :)

    Ha en skön lördag!

    Kram Linda

    SvaraRadera