torsdag 28 oktober 2010

Årsfesten

Jag har ett beslut att fatta som jag velar fram och tillbaka med. Nämligen årsfesten. Jag vet varken ut eller in men jag tror att jag fattat ett beslut nu. Jag kommer inte att delta.
Det har varit jätte svårt att veta vad jag skall göra. Det skulle vara roligt att få uppleva Årets mesta fest, men samtidigt är det inte helt gratis heller... En klänning går lös på ca 100€ om man slipper billigt undan, sen skall man ha skor, väska göra sig fin med smink och håruppsättning. Och för att inte glömma all den summa som man kommer att lägga ut på dricka under helgen. Min ekonomi tillåter tyvärr inte så stora utgifter för tillfället. Dessutom känner jag att skulle jag ha de där extra pengarna skulle jag vilja göra något annat för dem. Det finns många konserter och keikkan som jag bra skulle kunna tänka mig att fara på. Så att sätta flera hundra euro på något som jag inte vill helhjärtat känns inte som ett klokt beslut.
Samtidigt vet jag att jag kommer att ångra mig när allt är över och många delar samma upplevelser och minnen. Det kommer absolut att bli en hejdundrande fest, det tvivlar jag verkligen inte på. Och skulle jag fara så tror jag inte heller att jag skulle komma på mig själv med att ångra mig eller att ha tråkigt absolut inte. Men som sagt jag vill satsa pengar på något som jag hellre vill, om jag hade de där pengarna vill säga.
Så nu har jag fattat ett beslut, årsfesten får klara sig utan mig detta år.
Tror jag...

1 kommentar:

  1. Grattis till vinsten hos Lillesissis!
    ha en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera