lördag 30 oktober 2010

Fingret likt en knackkorv

Mitt besök till studenthälsan igår gav inga resultat. "Nej, tyvärr så har vi ingen läkare på plats på fredagar". Två stycken hälsovårdare klämde och kände på fingret. Troligtvis är det inte brutet, men en spricka kan det vara eftersom att svullnaden inte gått ner. På måndag är jag tvungen att fara tillbaka, klockan åtta på morgonen, då får jag en tid till hälsovårdaren som sen kan skicka mig vidare till läkaren. De kan tydligen inte boka akuttider till läkare så man måste bara fara dit. Nåja, det är ju åtminstone gratis att fara till hälsovårdaren så. Någon nytta har jag ju haft av att betala avgiften dit.
Efter mitt besök till studenthälsan brummade vi mot hemtrakterna och kvällen tillbringades hos Hatt-Häggman med idol, glögg och chips. Dessutom upplevde vi gamla minnen genom att äta Fazers Bästa. Tänk att de ens existera ännu. Men det är klart att de gör för de är ju så goda. Skönaste fredagen på länge, jag kände ingen panik över några skolarbeten och man fick bara njuta av lugnet. Dessutom hann vi ju umgås med barnen en stund innan läggdags. Ljuvliga!
Idag ordnar Annika Party Lite. Sedan kommer jag att vara resten av kvällen hemma hos mamma. Tror att syster skulle göra mat till oss. Mumsigt! Har på känn att denna dag kommer att bli riktigt lyckad!
Får se om fingret tillåter någon stickning idag...
Idag avgörs dessutom symaskinstävlingen. Spännande!
Nu har jag börjat på en tubhalsduk till mig själv. Får se o jag orkar göra hela i ett kör. Jag har en förmåga att börja på nya projekt mitt i gamla om det är "tråkiga"saker som jag stickar. Jag har inte tålamod att sticka samma sak hela tiden. Tubhalsduken är ingen utmaning direkt. Bara två räta, två aviga och inga färgbyten. För mig blir det tråkigt i längden. Kanske jag kunde börja på pippitröjan som jag tänkte göra till mig själv.. Ännu har jag inget garn till den så denna helg blir det nog bara halsduken.
Nu skall jag sluta flumma.


Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar