söndag 15 mars 2015

Stickade vantar som födelsedagspresent

Vädret är så otroligt härligt! Vi spenderar nästan all vaken tid utomhus, bara inne och äter mellan varven. Snart kan man förhoppningsvis också börja äta utomhus! Nu när jag sitter och solar och sambon ser efter Colin tänkte jag passa på att försöka hinna publicera ett inläggg så det inte blir helt tyst här.

Min svägerska fyllde år här för några dagar sedan. Jag visste redan tidigt vad vi skulle ge i present till henne. Ifjol hade jag gjort de här sockorna till henne (klick) och då hade jag sett att det fanns matchande mönster till ett par vantar också. Tanken var från början sticka dem till julklapp åt henne. Men jag insåg rätt så snabbt att jag inte skulle hinna sticka så mycket annat som julklapp i så fall. Det är ett rätt så tidsdrygt projekt. Som tur är fyller hon år när det ännu är "vinter" (ännu behöver man väl nog vantar, men det känns mera som vår nu) så jag kunde spara projektet till efter julen och ge dem som födelsedagsgåva istället.


Mönstret är det här (klick) och garnet är sju bröder, samma som jag använde till sockorna.
Av någon anledning har två bilder svängt sig, men det får duga så här...

Svägerskan fick också en "bonusgåva". Hon frågade här i vinter om hon fick lägga in en önskan om en födelsedagsgåva och naturligtvis fick hon det, det är lättare att veta vad folk vill ha då. Hon önskade sig ett par vantar. Jag höll då redan på med de mönstrade vantarna, men eftersom jag hade mycket tid ännu innan det var hennes födelsedag, beslutade jag mig för att också sticka ett par "vanliga" vantar. Ett par "vaddasvantar" så att säga.

De här är också stickade i sju bröder och enligt eget mönster i huvudet.


Och kan ni tänka er, ännu är det bara mina egna projekt som finns på stickorna för tillfället! Jag nöter på med tröjan och hoppas få den klar så jag kan använda den innan sommaren. Synd bara att mönstret är så ofantligt tråkigt...

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar