tisdag 17 mars 2015

Retro matförvaring

Mitt projekt med att plastbanta hemmet går framåt i sakta mak. Den senaste produkten som kommit in i skåpen är två skålar/burkar för matförvaring. Jag hittade dem hos min mamma, i en låda som innehöll saker som hon hade sparat från min mormor och morfars hus. Skålarna är alltså min mormors gamla och de är ännu hur fräscha som helst. Annat är det med alla "nya" plastkoppar som finns i mitt skåp som blivit missfärgade och plasten börjat flaga redan efter några gångers användning.
För att kompensera de två "nya" skålarna borde jag slänga bort några gamla plastkoppar, men så långt har jag inte kommit ännu. Jag har så svårt att slänga saker som faktiskt fungerar ännu och inte är söndriga. Tids nog har jag förhoppningsvis kommit över den tröskeln också.

De blänker tom. ännu trots sin gamla ålder.

Vill man läsa tidigare inlägg om att plastbanta hemmet kan man göra det här (klick). Detta är ett långtidsprojekt, ännu har inte så mycket hänt...

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar