fredag 27 mars 2015

Hallen

Vår hall (eller heter det tambur?) känns ännu halvfärdig, trots att själva renoveringen är klar. Nu har vi i alla fall fått upp krokar i lagom höjd för Colin och själva möblemanget är väl så klart som det kommer att bli i detta skede. Hallen får därför bli nästa utrymme i husesynen, tidigare inlägg hittar man här.

Tyvärr hittade jag inga före bilder, innan renovering. 

 Det här möts man av när man kommer in. Till vänster finns ett litet utrymme var vi har Colins klädförvaring och ett träd för gäster att hänga sina kläder på. En pall finns också att sitta på men mest fungerar den som vant- och mössförvaring åt Colin. Mina och Björns kläder och skor har vi i skåp som finns längre in i hallen.

Det som vi har renoverat är egentligen bara väggarna. Vi tog ner en massa enskilda hängare som var uppsatt på väggarna och målade sedan med vitt. Golvet har vi inte gjort något åt.
Krokarna till Colins kläder blev kanske inte sådana som jag hade tänkt mig. Jag skulle ha velat ha några riktigt roliga och färggranna men jag hittade inga. Vi letade heller inte på så värst många ställen och till slut ville vi bara ha klart hallen så det blev enkla svarta krokar istället.

Trädet är tänkt främst för gästers klädförvaring men nu har Colins halare smugit sig dit.

Och synen från insidan. (jo granriskransen är uppe ännu...)

Det är tacksamt att det finns en dörr att stänga till hallen. Så slipper man se allt grus och smuts som samlas där just nu.

Jag skulle ännu vilja ha upp någonting på väggen ovanför Colins krokar, någon tavla eller välkomstskylt för att göra det mera hemtrevligt. Hallen känns så kall och opersonlig just nu. Tids nog kommer jag på hur jag vill ha det där.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar