onsdag 4 mars 2015

Efterdyningar av "den annorlunda träningsveckan"

Nu när jag inte kan träna som vanligt pga.förkylningen kan jag ju åtminstone blogga om träning.
I mitten av januari körde jag en annorlunda träningsvecka, där jag satsade på lugnare träning och mera stretchning. Här kan man läsa mera om den, och här kan man läsa om mina reflektioner efteråt.
Nu har det gått över en månad och jag har kört på som vanligt igen, förutom en sak. Och det är att jag faktiskt har fått in ett yoga pass per vecka. Numera avslutar träningsveckan på söndagen med yoga och lite stretchövningar. Eftersom jag inte alltid får till så mycket stretchning inne i veckorna (jag borde definitivt bli bättre på det) är det skönt att veta att man åtminstone en gång i veckan får töja riktigt ordentligt på sig.
Yogan på söndagarna brukar jag försöka passa in när Colin sover. Det ger inte riktigt samma effekt om man har en klängapa med sig när man står i hunden eller skall vila på golvet och tänka på andningen...
Jag är riktigt nöjd över att jag har fått in yoga som en del av träningen nu. Den fungerar som ett bra komplement. Jag skulle inte kunna träna bara yoga, det är verkligen inte min grej. Men att få in det åtminstone en gång i veckan gör gott för både kropp och själv.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar