torsdag 16 oktober 2014

Läget under kontroll

Läget är rätt så okej nu faktiskt!
Colin sover ute i vagnen.
Jag är nytränad.
Kaffe och en proteinmuffins står framför mig.
Dagens middag, laxpudding, gottar sig i ugnen. (Det var Caroline som tipsade om denna rätt, så jag tänkte också pröva den.)
Senare idag skall vi på mamma-barn träff och jag har varit förutseende och gjort dagens middag redan så den finns färdig när vi kommer hem.
När jag tryckt "publicera" så skall jag ta upp sticksömmen och fortsätta på julklappstillverkningen.

Jag har riktigt fredagskänsla idag, trots att det bara är torsdag. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Att börja jobba 60 % var en perfekt beslut. Jag njuter hundra gånger mera av våra hemmadagar numera!
Laxpudding
Kaffe, muffins och sticksöm. Perfekt avslappning!
Snälla barn, sov en stund till så att mamma får njuta av lugnet lite till.
 
Att jag borde påbörja veckostädningen och att hemmet ser ut som ett bombnedslag är inget jag bryr mig om för tillfället. Ibland får man slänga upp fötterna och bara ta det lugnt också!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar