måndag 3 juni 2013

Examenskaffe

I fredags har som sagt Björn sin dimission. Det blev en fin och varm dag. Igår, söndag, hade vi examenskaffe här hemma för de närmaste. Också det blev en fin och varm dag. Jag bjuder på några bilder för att illustrera dagarna.

Björn får sitt betyg

Utexaminerad ingenjör

Björns klasskompisar med respektive. Jag hoppas att vi fortsätter att hålla ihop trots att killarnas studier är över.

Soon to be parents

Efter en kopp kaffe var vi ut och körde till Replot en sväng, där var det minsann blåsigt. Svärmor hade aldrig besökt replotbron och eftersom vi hade lite dötid innan vi skulle på middag hade vi lite sightseeing i Vasa trakterna. 

Tårtan som jag hade bakat till examenskaffet. Den är fylld med dumlefluff och vaniljkkräm och bananer och ovanpå är det vitchokladmousse, jordubbar, rödavinbär och granatäppelkärnor. (Alla fyllningar är härifrån) . Björn tyckte att det var den godaste tårtan som jag har gjort så jag antar att det är ett bra betyg.

Annat som fanns på kaffebordet var morotskaka, kolakakor, kanelbullar och räkrullader.

Nervöst när alla tittar på...

Vi konstaterade med svägerskan att nu är det bara ett kalas till att ordna inför som gravid. Förhoppningsvis har bebisen inte kommit ut ännu på min födelsedag, 9.7. Fast jag antar att det inte blir lättare att ordna inför kalas med en liten en heller. Men det är säkert tungt och krävande på ett annat sätt.

Therese

6 kommentarer: