onsdag 12 juni 2013

Härliga sommarvasa

Något som jag gillar väldigt mycket med Vasa är just sommaren och närheten till havet. Tänk att kunna bo så nära både centrum och havet, att det bara räcker 5-10 min. att promenera till respektive. Jag skulle nog aldrig kunna bo i en stad där det inte skulle finnas nära tillgång till vatten.

Precis nedanför gångbanan kan man gå en bit på en "strand".




Naturlivet är också rikt i Vasa. Skymtar ni ekorren? Det var inte många sekunder ifrån att den skulle ha blivit påkörd av en cyklist. Ekorren beslutade sig för att korsa gångbanan rakt framför en man som kom cyklandes så han blev tvungen att nitbromsa.
När vi kom hem från promenaden satt en hare/citykanin framför vår trappa.
Bilderna är från en promenad förra veckan. Jag hade tänkt mig en promenad nu på kvällskvisten också men det är bäst att lyssna extra noga på kroppen nu. Ikväll känns det inte som att min kropp orkar med en promenad. Fönstertvättningen i morse tog på krafterna även om jag bara tvättade fönstren i vardagsrummet. 


 Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar