onsdag 26 juni 2013

Sy och sticka i sommarvärmen

Jag har många påbörjade handarbetsprojekt men det är sällan som något blir avslutat för tillfället, tyvärr. På grund av den envisa förkylningen så har jag dessutom varit tröttare än vanligt och inte orkat ta itu med något på kvällen när jag vanligtvis gör det. Sist och slutligen är det bara ett av projekten som måste avslutas innan bebisen kommer. Det är underlakan till vaggan som måste sys klart. Jag hade tänkt att det skulle bli morgondagens projekt eftersom de har lovat regn och åska nästan hela dagen då. Passar bra att pyssla på inomhus då.


Gamla lakan som jag klippt ut till lagom stora bitar för att passa i vaggan.

Tyget som jag använt är av samma "parti" som jag gjorde det här av.

Vantar till bebisen. Än så länge har jag bara den första på gång.

Jag tänkte göra ett likadant set som det här.

Igår levererade mamma de sista lapparna som hon har fäst trådarna på. Tack mamma!! Nu är det bara att börja pyssla ihop dem och sedan sy ihop alltsammans.

De här evighetsbyxorna blir nog inte klar på länge ännu. Jag får ett ryck ungefär en gång i månaden och stickar lite på dem, sen får de igen ligga och vänta på nästa ryck. Nåja, bebisen har nog ändå inte användning för ett par stickade byxor mitt i sommaren.

Nu skall jag skrubba nypotatisen och förbereda middag tills Björn slutar jobbet. Nypotatis och sill- mums!

Therese




 Kom ihåg att gissa när bebisen vill komma ut. Det är spännande med andras åsikter! Gissa kan ni göra här: klick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar