onsdag 19 juni 2013

Mysigt och obekvämt

En dag förra veckan var det mörkt och grått väder från morgonen. Då passade jag på att tända några doftljus och krypa ner i soffan för att läsa en stund. Mysigt, eller hur. Jag kan säga att i verkligheten var det inte så mysigt som det låter. För det första som höggravid går det inte att "krypa ner" i soffan och ligga bekvämt och läsa. För det mesta är det nog en sittställning som fungerar bäst. Det är inte så bekvämt, men det gäller att hitta de ställningar som trycker minst på här och där. För det andra fick jag obehag av doftljusen efter en stund. De doftade väldigt starkt vanilj och det klarade jag tydligen inte av just då. Doftljusen var alltså ingen stor framgång just den dagen. Men boken var bra och jag fick fördrivit några timmar...
Idag finns inget speciellt på programmet. Förutom storhandling när Björn slutar jobbet... Men under dagen blir det nog stillsamma aktiviteter här i huset eftersom jag har gått och fått sjuk hals och känner mig lite trött i kroppen. Vill inte bli sjuk till midsommar. Idag passar det alltså perfekt att "krypa ner" i soffan och läsa böcker hela dagen lång.



Mysigt med doftljus mitt i sommaren


Den här boken läste jag förra veckan. Efter denna läser jag gärna något lättare. Källa

Igår läste jag denna, perfekt "ligga i solstolen och slappa" bok.

Idag blir det antingen denna...

... eller denna.
Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar