fredag 31 maj 2013

En ekonom och en ingenjör i hushållet

Idag har sambon fått sin ingenjörsexamen. Nu finns det inga studerande i detta hushåll mera! Vi har firat dagen med dimission och sedan middag vid Fondis tillsammans med svärmor. Nu stack han själv ut för att fira med några vänner. Antar att jag inte är så rolig att fira med för tillfället... Istället är jag hemma och bakar till examenskaffet som vi har på söndag. Så vi hoppas på soligt och vackert väder imorgon eftersom jag inte behöver vara inomhus hela dagen då och baka som var tanken från första början. Nu ikväll har jag fått gjort en del så det är bara några mindre saker att fixa imorgon och på söndag. Den utexaminerade får själv ta hand om städningen. Något skall man väl ha för att man som höggravid pustar i hettan och bakar inför kalaset. Det blir inte så gemytligt att ha på ugnen i flera timmar när det redan är närmare 30 grader i köket. Men å andra sidan tycker jag nog att det är roligt att baka. Och allt smakar tio gånger bättre än köpta godsaker. Skulle aldrig falla mig in att köpa allt till ett kalas, nej hembakt skall det vara. Åtminstone det mesta! När bakningen är färdig för ikväll skall jag titta på skärgårdsdoktorn. Något positivt med att sambon är ute på egna äventyr...
Sambons vackra rosor





Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar