måndag 17 juni 2013

Läskande sommardrycker

Måndag igen och mammaledigheten fortsätter att skrida framåt i sakta mak. Även om jag njuter av att vara ledig och få planera dagen precis som jag vill är längtan väldigt stor tills vi får träffa vår lilla bebis. Det blir tyngre och tyngre för varje dag att bära magen. Även om jag har klarat mig lindrigt undan vad gäller alla graviditetskrämpor som kan komma så måste jag medge att jag börjar jag få nog av att bära klimpen framtill hela tiden. Oj vad jag längtar efter en riktigt ordentlig promenad och svetten som börjar rinna. Men tids nog... Skall försöka njuta av de resterande veckorna så gott det går.

För att undvika svullnader försöker jag dricka så mycket som möjligt. Det bästa alternativet är självklart vatten men ibland blir man lite trött på att bara dricka vatten hela tiden. Därför passade jag på att göra två nya drycker förra veckan.


Först gjorde jag solte

Ursprungsreceptet, men jag blandade med de ingredienser som jag hittade i skåpen

Receptet kommer från denna bok

Ett glas läskande solte

Jag har också "gjort" saft. Fick denna flaska av pappa, riktigt Sverigesaft. Kanske inte det nyttigaste alternativet för den innehåller rätt så mycket socker. Men något enstaka glas skadar nog inte.

Sockerlagen kokas

Och här har essensen blandats med sockerlagen. Läskande smultronsaft!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar