onsdag 5 juni 2013

Onsdag 5. Juni

Idag jobbade jag kortare dag för att fara på långlunch med en mycket kär vän. Vi satt i flera timmar och diskuterade allt mellan himmel och jord och jag var alldeles glad i hela kroppen efter vår träff. Sen for jag hem för avnjuta en stund i solen innan Björn slutade jobbet. Tänk att vi i morse hade störtregn, åska och 11 grader och på eftermiddagen sken solen och det var varmt och skönt. Vinden slipper inte att blåsa på vår innergård så där var det skönt att sitta i solstolen. Dessutom hade jag medvind när jag cyklade hem så det gick lekande lätt med vinden i ryggen. Dagens sällskap i solstolen blev den här:
Källa
Efter att vi hade ätit middag försvann tråkigt nog solen och det blev mycket kyligare. Tänkte då att det skulle vara ett bra tillfälle att behandla våra utemöbler eftersom de helst inte skall behandlas i solsken och inte heller regn. Jag skrubbade upp möblerna och började på med laseringen. Jag hade gjort en stol klart och höll på med den andra men då började det såklart regna... Snabbt in med möblera i lidret så att de inte skulle hinna bli våta. Så där i mörkret stod jag och laserade klart den andra stolen och bordet. Förhoppningsvis blev det rätt så jämnt påstruket i alla fall. Det lär visa sig imorgon.

Imorgon är det förresten min sista jobbdag. Och den är också avkortad. Jag hade några semesterdagar att ta ut så jag kunde bli ledig några dagar innan mammaledigheten början. Från och med fredag har jag semester i fyra dagar. Min första semester. Märkligt. Allt stort händer på en gång nu. Men inte säger jag nej till extra lediga dagar. Fastän jag ser framemot att njuta av att vara ledig och göra ingenting har jag ändå en massa inplanerat. Jag antar att det blir så eftersom jag ännu mår så pass bra. Jag orkar med det mesta som jag vill orka med. Även om jag har insett att det inte blir så långa promenader mera...  Sist och slutligen har jag ändå bara roliga saker som jag har tänkt att jag skall göra under mammaledigheten. Träffa en massa vänner, ligga och lapa i solen med en massa bra böcker, göra klart filten av mormorsrutor och handarbeta annat om jag får lust med det och handla det sista till bebisen är sådant som jag tänkte sysselsätta mig med fram tills bebisen vill komma. Jag välkomnar en härlig sommar!

Therese

4 kommentarer:

  1. Ja, ta till vara på den här tiden och njut så länge du mår bra! Det blir ett annat njutas sedan ;) /Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall njuta så mycket jag bara hinner! :)

      Radera