tisdag 25 juni 2013

Midsommar 2013

Vilken härlig midsommar vi fick! Vi spenderade nästan hela helgen på villan där vädret var nästintill perfekt hela tiden. Ett riktigt ordentligt regnoväder överraskade oss på lördag eftermiddag men det var snabbt förbi och vi kunde återigen njuta ute i solen. Min förkylning höll i sig hela helgen men annars har jag inget jag skulle vilja göra annorlunda.
Och så några bilder på det.

Vi spelade Scrabble, här med syster som ännu var på villan på fredag förmiddag

Några varv mölkky spelades också men där valde jag att bara sitta i en skön stol och följa med spektaklet

Vi har ätit massor av god mat hela helgen

Kakan blev en hit. Den läskade gott i värmen.

Spelade lite mera scrabble

Vi njöt av den varma solen och den vackra utsikten och en annan fiskade mat åt katten

Idag blir det en sväng till rådgivningen och en träff med mamma och J. I övrigt skall jag ta det lugnt och försöka bli av med den här envisa förkylningen. 

Therese

4 kommentarer:

  1. Kan du skriv ett blogginlägg om ade kako, eler skick recepti åt me? :) / Syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. He va dehär resepti som ja använd: http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/110606-lime-mansikkamoussekakku

      :)

      Radera
    2. Elä om du mena rabarberkako så använd ja dehär: http://mariaheikkila.blogspot.fi/2012/06/rabarberkaka.html

      Fast jag had no myki mejr rabarber än fyra stjälkar.

      Radera
  2. Jaa tack! :D He va no ade kako ja int hinda äta na åv som ja mena.

    SvaraRadera