lördag 29 juni 2013

Babynest- check

Eftersom dagens planer blev lite ändrade i och med att vi inte fick något besök som planerat och solen inte heller sken (om den gjort det skulle jag naturligtvis spenderat dagen utomhus med en bra bok som vanligt) tog jag tag i ett annat projekt som jag planerat att göra åt bebisen. Nämligen ett babynest. Mönstret och beskrivningen tog jag härifrån. Det var inte alls svårt att göra men ryggen gillade nog inte alla sittställningar som det krävdes under processens gång. Nu är den i alla fall klar och jag är nöjd över att jag fick gjort hela på en gång och inte behövde spara det till flera dagar. Det brukar nämligen tendera att ta väldigt länge innan jag tar tag i det igen då.
På eftermiddagen fräschade vi upp oss och for till Strampen på middag. Vi måste ju hinna använda upp presentkortet innan bebisen kommer och det börjar absolut bli dags att tänka på sådant känns det som. Ännu har jag några sommarrestauranger i Vasa omnejd som jag skulle vilja hinna besöka innan bebisen kommer. Faros är ett måste, men vi får se hur mycket vi hinner med sist och slutligen...
Resten av kvällen blir det att slappa hemma som vanligt. Jag känner mig lagom trött i kropp och knopp efter dagens projekt och middag.

I början av processen


Det är viktigt att fylla på med ny energi så att inte knoppen slutar fungera!

Testade en ny Polly sort, men den var nu inget att hurra över, tyvärr

Tre timmar senare, ett färdigt babynest



Nu är det bara en bebis som fattas (nej, vi har inte tänkt ha det vid fönstret med en bebis i, men det var bättre ljus där när jag skulle fotografera)

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar