måndag 1 juli 2013

Bara roligheter

Ny vecka med nya möjligheter. Lite känner jag av förkylningen ännu men jag börjar se en ända på det. Tycker det räcker bra att vara förkyld i två veckor.
Inkommande vecka är det mycket program på schemat. Förstås bara roliga saker. För när man är mammaledig skall man göra sådant som man tycker om och kanske inte hinner göra sen när bebisen kommer. Det har jag läst på många ställen under den senaste tiden och jag är inte sen att anamma det tankesättet. Idag blir det kaffe med en kompis på eftermiddagen. Resten av dagen har jag tänkt sy lite på filten, sticka lite, läsa lite, sådana saker. Bara ta det lugnt och göra sådant som jag får lust att göra.
På tal om att läsa om saker som hör till graviditeten. Jag läste i boken "Att vänta och föda barn"att sammandragningarna kan kännas "som brännande solsken som flödar över bäckenet, eller som väldiga havsvågor som kommer svepande." (s. 254) Jag måste säga att det i mina öron inte låter så tokigt med solsken och havsvågor... Samtidigt kan jag inte riktigt ta till mig den beskrivningen som harmonisk.
Källa
Nu är vaggan bäddad och klar. Bara för bebisen att flytta in!





Nu skall jag plocka med mig en bok och bänka mig i solstolen en stund.
 
Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar