måndag 1 november 2010

Uppmuntran

Nu har jag läst lite till en tent och fixat en del skolgrejjor. Även om jag sitter med fingret inpackat känns dagen trots allt inte så hemsk. Jag har insett det positiva med detta; jag kan inte diska eller torka damm det betyder att B får ta hand om mig nu. Inget negativt som det inte kommer något positivt av. Resten av dagen har jag gjort våfflor till oss och slappat.
Bjuder på en del bilder nu istället för text; roligare både för er och mig eftersom att det är mycket lättare än att skriva långa texter.



Till och med kuvertet som min vinst kom i idag var jätte vackert!





Någon som vet var man hittar eteriska oljor som inte bara är menade för bastun? Jag har bara hittat denna ännu från bastuavdelningen på en stormarknad. Den doftar nog väldigt gott men jag vill ha mera speciella dofter. Tips tas gärna emot! Till min nya lykta från Party Lite kommer jag att behöva oljor också.
'


Den med snöflingor på borde jag få levererad från Party Lite om ett par veckor.
(bild från Party Lite:s hemsida)




Jag gjorde våfflor till oss idag. Björn sprang ärenden; som att handla mjölk och grädde.




Jag fick gosa med hårbollen detta veckoslut! Alltid lika ljuvligt.



Allt detta fick jag av mamma och syrran när de hade varit till Åland. Mumin är som sagt mina favoriter.



Nu ska jag värma glögg och bara slösurfa på andra bloggar och drömma om stickprojekt jag vill påbörja. Imorgon blir det ännu en jobbigare dag i skolan, mycket på programmet.


Trevlig fortsättning på måndagskvällen!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du vill vara med och tävla, lycka till, kram VIOLA

    SvaraRadera
  2. Hej Therese
    Vad roligt att du har hittat till mig och vill vara med och tävla.
    Lycka till Marie:)

    SvaraRadera
  3. Hej Therese!

    Vad kul att hitta lite bilder på min/Din skylt! Och vilka fina ord du skrivit.
    Värme
    Blir sååå glad!

    Hoppas att du får en BRA dag idag!
    Se till att skämma bort dig själv med något alldeles speciellt. Lovar Du?

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Jag skämde bort mig alldeles ordentlig med en supermiddag och sällskap av goda vänner! Och nu har jag inlett glöggsäsongen, så det är också en "självuppmuntran". Glögg är så stämningsfullt och doften är för ljuvlig! :)

    SvaraRadera