onsdag 17 november 2010

Onsdag

Igår tog jag av skenan och bandaget på fingret och började sticka på nytt. Det gick nog riktigt bra så länge man håller fingret rakt och inte försöker göra några akrobatiska rörelser med det.
Det är ständigt kallt i vår lägenhet. En del element fungerar bra, men t.ex. det i wc:n är helt kallt. Det var likadant förra vintern också. Hur svårt är det att få det varmt även i lägenheterna högst upp?
Mitt humör är inte alls på topp. Kan inte förstå att en vuxen människa kan bete sig så där barnsligt. Men jag har satt upp skölden och försöker fortsätta som vanligt. Men om hon bara vet hur mycket hon förstör och sårar för oss inblandade. Var är folkvettet?
Skall försöka ta itu med lite tentlitteratur innan jag skall till skolan till kl. 14.

Är väldigt tacksam över att jag har din varma och trygga famn som jag kan krypa upp i när allt är jobbigt.

Skall försöka vara mera positiv när jag återkommer. Kanske har stickningen kommit längre då så att jag har något att visa upp.

Trevlig fortsättning!

5 kommentarer:

  1. Spännande med en ny blogg att besöka. Kul att du vill vara med i min lilla utlottning annars hade jag kanske aldrig hittat hit.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vi har samma problem i min lokal med batterierna, konstigt att det inte går att ha en mer jämnare temperatur!?
    Tror nog att det kan vara bra att börja träna upp fingret lite igen, du känner nog hur mycket du kan använda det. :)
    Tack för senast..alltid lika roligt att träffa er!
    Livet har både med-och motgångar, men det är väldigt skönt att ha någon att dela dem med :)
    Sänder dig styrketankar!

    SvaraRadera
  3. energitjuvar är inget att spara på :) hoppas ditt finger kryar på seg :)

    SvaraRadera
  4. Roligt att du vill vara med och tävla, önskar dig lycka till.
    Ha en underbar kväll
    /Maggan

    SvaraRadera
  5. Krama varann så får ni värme !!!!
    Roligt att du är med i min utlottning !! Lycka till !! // Eva

    SvaraRadera