onsdag 24 november 2010

Pepparkakshuset är klart

Det är längesedan jag har varit så trött och utmattad som jag var igår. For till skolan till en halvnio tiden, raka vägen till cella kl. 15 och kom hem strax före 21. Dagen var fullspäckad med program; fiktiva jobbintervjuer- både som arbetsgivare och arbetstagare, bakning av flera pajer, plocka fram och allmänt ställa till inför temakvällen, diska och städa undan efter temakvällen. Från ca halv tre tills jag kom hem hade jag inte suttit ner en endaste gång. Men jag fick jobb hos El Dino (en del av en kurs, inget riktigt jobb alltså), vi anställde en person till vårt fiktiva företag, vi hann göra all mat innan gästerna kom på temakvällen, all mat tog slut och den uppskattades av deltagarna, själva temakvällen uppskattades av besökarna, och cella var snyggare än när vi anlände. Därmed var det alltså en riktigt lyckad dag! Nu skall jag kolla lite tv innan jag far till skolan ett snabbt varv. Sedan ikväll skall vi julpynta har jag bestämt. Vi är inte alls många veckor kvar i vår lägenhet innan det blir jul och vi far hem-hem så för att hinna njuta av julen här också skall vi julpynta lite tidigare än vanligt...
Min underbara fästman hade städat hela lägenheten igår när jag var borta och därmed kan vi julpynta idag. Annars hade denna dag gått åt till städning och julpyntning först imorgon. Men min söta hade fixat städningen!

Nu är huset förresten också klart!




Figuren bredvid Lilla My är B:s försökan till en hattifnatt.







Trevlig fortsättning på onsdagen!

3 kommentarer:

  1. Det blev ju verkligen lyckat :) / M

    SvaraRadera
  2. Oj va fint det blev du!! Ni e så duktiga, och B's hattifnatt var ju klockren ;)

    SvaraRadera
  3. men va fint :D ja måst nog också baka nu nån dag.. :)

    SvaraRadera