söndag 21 november 2010

Cherry on Top award

Jag fick en Cherry on top award av Linda. Tack! :)



Den här awarden innebär att man skall välja tre favoritförfattare och ange en bok av dem, skicka vidare awarden till fem favoritbloggar och tacka den som man fått awarden av, och till sist klistra in loggan på bloggsidan!

Nu är det väldigt längesen jag har läst någon bok men jag skall försöka lista mina favoriter.

1.Cecilia Ahern med boken PS Jag älskar dig!
Den här boken är nog min absoluta favoritbok genom tiderna! Jag har skrattat och gråtit när jag läst den. Sedan kom filmen och då blev jag väldigt besviken. Man borde inte förstöra en sådan bra bok med en halvbra film. Läs boken och se inte filmen!



2. Dan Brown med boken Da Vinci koden
Jag läste boken under en semesterresa till södern och jag minns att jag praktiskt taget streckläste hela boken. Den är så spännande så man kan inte sluta när man väl börjat. Browns bok Änglar och demoner är inte så pjåkig den heller.



3.Waris Dirie med boken En blomma i afrikas öken

Den här boken är en sann berättelse om en kvinna som flyr från afrika för att komma undan traditionerna där som hon inte vill anpassa. Boken beskriver bland annat omskärning av kvinnor och det är inte en behaglig beskrivning. Det är rätt så längesedan jag läste boken, men jag minns att den var otroligt intressant. Man börjar uppskatta hur bra man själv har det när man läser om denna kvinna.


Som överflödig information vill jag nämna böckerna Gömda och Asyl. Skrivna av Liza Marklund tillsammans med "Mia Eriksson". De handlar om en familj i Sverige som blir förföljda av en utländsk man. Jag har även läst vidare fortsättningar på dessa böcker. För en tid sedan var det även mycket diskussioner kring huruvida dessa böcker var sanna eller inte.






Nu skickar jag awarden vidare till Emmi, Malin, Sofia, Annika och Mary-Ann.

1 kommentar:

  1. Jag tycker också att Liza Marklunds böcker är bra...oavsett om de är sanna eller inte. Spännande läsning iaf! :) / M

    SvaraRadera