onsdag 3 november 2010

Mycket att göra men lite att skriva om

Idag har vi haft en Industridag i skolan och vi har fått lyssna på fyra olika föreläsare från näringslivet. Det var riktigt intressant och passade mig bra eftersom att jag annars inte skulle ha haft några lektioner.
Igår var det en full dag. Mycket i skolan och sen på kvällen var det CC-middag som stod på schemat. Minna hade gjort jätte god mat och det var riktigt trevligt att umgås med alla på cella.
Fingret är nästan lika ännu. Svullnaden har kanske börjat lägga sig lite tack vare alla kylbehandlingar, men det är ännu lika styvt. När jag skall försöka böja det mera än 90 grader så gör det riktigt ont. Men det är väl bara att ha tålamod. Men det kliar så fruktansvärt i fingrarna, jag vill sticka!!!
Förresten så har jag inlett glöggsäsongen på riktigt nu. Fjärde kvällen i rad som jag smuttat på ett glögg glas. Idag försökte jag göra tentläsningen roligare genom att dricka glögg. Det fungerade i sisådär en kvart, när glöggen var slut var det lika tråkigt igen. Men boken närmar sig slutet. Sedan är det en bok till. Men det är ändå en så skön känsla att veta att det ännu är flera veckor tills tenten är. Oftast brukar man bara hinna skumläsa böckerna men inte denna gång. Och den boken jag läser nu är ändå rätt så intressant. Men bara rätt så..
Eftersom att det inte avancerar något på min egna stickning kan jag visa dessa vantar. Jag och B fick dem till julklapp förra året. Det är par-vantar, varsin enskild vant och sedan en gemensam. Så att man kan gå och hålla handen även när man är ute. De har nu inte varit i så flitig användning, men några gånger har vi haft dem på och de är verkligen mysiga!! Mannen skall ha vanten som är med kvinnan på och vice versa.











Trevlig fortsättning på höstkvällen!

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga!! Vill absolut sticka ett eget par åt mig och maken. Och sticka som julklapp åt våra par-vänner! Tusen tack för den inspirerande bilden!

    kram Linda

    SvaraRadera
  2. Nu skriver jag tå inlägg efter varandra, men jag måste bara fråga hur den gemensamma vanten ser ut på baksidan? Har den någon tumme/tummar? Eller är det bara en "påse"?:)

    SvaraRadera
  3. Jo de är verkligen härliga! :) den gemensamma vanten ser precis likadan ut på båda sidorna, likadant mönster och inga tummar. :)

    SvaraRadera