onsdag 17 juli 2013

Stickat åt lillen

Ännu en lat dag börjar vara till ända. Idag kunde jag spendera många timmar utomhus, till skillnad från de senaste dagarna som spenderats i soffan framför tv-serier. Omväxling förnöjer och i detta tillstånd behövs inga stora omväxlingar. Några bilder får sammanfatta, har inte mycket nytt att komma med.

Igår bakade jag ett gäng med äppelmuffins som nu väntar i frysen på passliga gäster


Idag färdigställde jag tågsockorna.

Det blev riktiga clownsockor med så många färger, men jag använde flera olika restgarn. Nu har jag redan planerat nästa par som skall bli ett par lite finare.

Jag har också påbörjat nästa projekt. En liten mössa.

I solstolen var det denna som fick göra mig sällskap idag.

Idag var det också första gissningen när bebisen kommer. Conny gissade på 17.e. Tyvärr ingen bebis idag. Nästan gissning är 21.a. Fast jag tycker nog gott att den kunde komma på fredag som beräknat.


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar