onsdag 3 juli 2013

Lite mera mumin till bebisen

En eftermiddag förra veckan for jag och Björn till Babystyle här i Vasa för att handla diverse småsaker som vi ännu kände att vi ville ha till bebisen. Ett badkar, ett nappband, en spelande Pingu och sådana saker. Det vi också skulle ha var ett underlägg till "skötbordet" (vi har inget riktigt skötbord utan min gamla byrå får fungera som skötbord till en början åtminstone, när bebisen blir större får vi ser hu vi gör). Jag fastnade omedelbart för ett underlägg som jag kände att var helt rätt. 

Ett beige med Mumin!




Igår var jag också en sväng till Eurokangas för att köpa tyg till en filt. Vi har en bomullsfilt i vaggan som vi tänkt använda nu när det är varmare och man kanske inte behöver en så tjock filt på natten. Jag ville gärna ha en liknande filt till vagnen och tänkte att jag kunde sy en. Men väl vid Eurokangas konstaterade jag att nog hittar jag en filt som är billigare än det som tyget blir att kosta... De hade tydligen inga billiga trikåtyger och jag är inte villig att betala 18€/m för ett tyg som skall bli en filt.

Filten som ligger i vaggan för tillfället och som jag tänkte använda som mall för att sy en liknande

Bebisen har fått den av sin farmor och farfar



Idag vet jag inte riktigt hurudant program dagen kommer att innehålla. Allt beror på vädret, om det blir en dag ute eller inne. Imorgon skall jag i alla fall passa på att fara och hälsa på min kära vän där långt borta i norr. Nåja, långt och långt. Allt är väl relativt, men med ca 130 km en väg är det inte varje dag (inte ens varje månad) vi ses, tråkigt nog. Men imorgon blir det en heldag med bästaste vännen!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar