lördag 6 juli 2013

Ensam hemma

Sambon är på bandkväll. Själv sitter jag och snaskar på en massa toblerone och sommarkryssar. Har också lackat tånaglarna. Jag lyckades med uppdraget men jag hoppas att ingen tittar så noga mina tår...
Idag har jag suttit ute på gården och läst en väldigt gripande bok. "Året utan sommar" handlar om de hemska händelserna som inträffade i Norge 22.7.2011. Läs den om ni har tid och möjlighet. Ofta när jag läste den fick jag påminna mig om att det faktiskt inte var en roman utan alla händelser som beskrevs hade inträffat på riktigt. Det var inte påhittade historier...

Källa


Toblerone av syster

Igår var vi till Faros på varsin burgare på kvällen. Lite trist väder var det, men som tur var så regnade det inte. Vi kunde sitta ute på däck och njuta av maten ända tills det blev kyligt. Jag promenerade till Faros och sedan hem igen. Det gick rätt så bra att gå, men det har nog inte tagit så länge att gå samma sträcka tidigare. Men skönt var det att få sträcka på benen i alla fall.


Typiska Fredriksson-ögon, omöjliga att hålla helt öppna på bild...

Imorgon blir det dags för födelsedagskaffe för familjen. Jag försökte baka lite smått idag men konstaterade att det inte var meningen att jag skulle baka idag. Inget ville sig riktigt... Det gick inte som på Strömsö om man säger så. Men nog skall jag se till att gästerna får något till kaffet imorgon i alla fall.

Nu skall jag fortsätta smaska på Toblerone och sommarkryssa.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar