måndag 15 juli 2013

Sista måndagen som gravid?

I lördags fick vi vara med och fira det vackra brudparet! Det var en fin vigsel och en rolig och vacker fest. Härligt att vi kunde vara på plats. Men ännu idag känner jag av festligheterna i kroppen så det blir nog en heldag i soffan med film och sticksömmen idag tror jag. Det står på alla ställen jag läst att man skall vila och sova mycket ny så kanske jag skulle passa på idag då. Igår hade vi också tänkt ta en riktigt slappardag eftersom jag var extremt trött efter lördagens firande men så kom jag på den briljanta idén att vi nog borde göra plats för bebisens vagn. Fram till nu har den stått i vårt sovrum eftersom det har varit så fullt i hallen där vi skall ha den. Igår tog vi tag i saken och började möblera om lite... Så nu är den saken också fixad och vi behöver inte stressa med det sen när bebisen har kommit. Efter det projektet var vi nog strandsatta i soffan resten av dagen.


Åkpåsen är nu klar, den väntar bara på några knappar så kan den användas


Har påbörjar ett par tågsockor

Nu står också vagnen och väntar på att någon skall flytta in, men vart vi skall sätta dynorna sen är det nog ingen som vet ännu.

Dagens mage

39+3
Nu skall jag se om jag orkar sätta igång en tvättmaskin innan parkerar mig i soffan...

Therese

2 kommentarer:

  1. Ja, det är bra att samla krafter så mycket du kan inför den kommande förlossningen. Får se vem som tippar bäst!? Ha de bra! Kram, Monica :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får se vem som kommer närmast... :) Ha de bra!

      Radera