lördag 27 juli 2013

41+1

Idag blir det att se om bebisen vill dela sin födelsedag med sin farfar eller om bebisen vill ha en egen födelsedag. Jag tyvärr på det senare...
Idag blir det att bänka sig under parasollet med en bra bok. Redan igår fick jag nog plocka fram parasollet för då klarade jag inte av att sitta i direkt solljus mera. Vill heller inte utsätta bebisen för alldeles höga temperaturer. Så det blir nog att söka skugga idag.
 

En liten rolig grej hände igår. Gårdagens litteratur bestod av böckerna ovan. En bok av Sophie Kinsella, hon som också har skrivit Shopaholic böckerna, och den andra boken är skriven av en tjej, som överlevde Utöya, och hennes pappa. Sedan när jag på kvällen surfade in på Blondinbellas blogg så fick jag läsa detta inlägg. Vi hade läst samma bok på samma dag. Jag var kanske inte riktigt lika förtjust i boken som Blondinbella men visst gick den bra att fördriva tiden med ute i solen.

 
Idag blir det att välja ut en ny bok ur högen som fick följa med hem från biblioteket igår.
Jag kan tänka mig att bloggen inte är så väldans intressant att följa med för tillfället... Men saken är den att jag gör ju inget annat på dagarna är fördriver tiden med bl.a. att läsa så det blir mycket sådana inlägg nu.

Therese

2 kommentarer:

  1. Jag har oxå lånat hem boken om ytöja. Ska se om jag gillar den. Femtio nyanser av honom ska du kanske spara, eller kanske det är den du behöver för att sätta igång lite? Den är så beroende framkallande och bra. Men den är mycket annorlunda och, hmm, intensiv.... Första boken är mest extrem, de blir bara bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte Utöya boken var riktigt bra, skriven på ett lättläst sätt fastän det var ett tungt ämne. Femtio nyanser av honom läste jag i lördags. Den var minst sagt, hmm... speciell. Vet inte riktigt vad jag skall tycka om den. Någon förlossning startade den inte i alla fall..

      Radera