torsdag 2 februari 2012

Kallt så in i norden

Så jag gör ett nytt försök till att hinna uppdatera mellan varven här. Mycket av min vakna tid går för tillfället åt att vara i skolan eller skriva skolarbeten hemma. Jag har en intensiv vår framför mig men jag känner ingen stress ännu. Det känns som att jag har situationen under kontroll och än så länge hinner jag med allt det som måste göras. Jag har dessutom kommit på vad min gradu skall handla om så det känns skönt att komma en bit på vägen. Efter rubrikdiskussionen med min handledare kommer det förhoppningsvis att vara lättare att ta tag i den och faktiskt börja skriva något. För tillfället sitter alla tankar i huvudet.
Jag håller på att bli tokig på vädret. Visst, det har varit snäppet kallare i endast några dagar.. Men jag blir så frustrerad över att inte kunna njuta av det vackra vädret. Det lockar nog inte alls att vistas ute frivilligt när termometerstrecket kryper under -20 grader... Då stannar jag heller inomhus och betraktar solen från insidan.

Här spenderas många av dygnets vakna timmar

Julgodiset är ännu inte slut men det börjar gå på slutrakan, även om det nog gömmer sig någon konfektask i skåpet ännu..

Vart försvann januari??

Insåg helt plötsligt i morse att det faktiskt är februari nu..

En morse när jag satt och drack mitt morgonkaffe kände jag något skarpt i en ficka på min tröja, det var denna lilla spade som gömde sig där. På något sätt har den smugit sig dit när vi varit och lekt med busungarna under jullovet. Jag blev varm i hjärtat när jag tänkte på alla deras små hyss, för jag har själv inget minne av att jag skulle ha försökt gömma undan den...

Nu skall jag ta tag i diskberget och sedan blir det några timmars plugg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar