söndag 26 februari 2012

Lägenhetsjakten är över

Vi har alltså äntligen hittat en lägenhet som vi skall flytta till. Från och med April kommer vi inte längre att behöva bo i det här huset. Den nya lägenheten finns i ett trähus, alldeles nära centrum, på första våningen. Huset e inne på gården så jag hoppas att när snön smälter finns det massor med gräs och grön områden där. Men visst funkar det bra med ett bord och en grill på gruset också. Lite längre till skolorna och butiker får vi men lägenheten är så mycket bättre än den vi har nu. Den är lite mindre men har ett helt nytt kök. Jag ser redan framför mig alla middagar och myskvällar vi kommer att spendera i det vackra köket. Äntligen får jag ett ordentligt kök som har tillräckligt med skåp så man inte behöver stoppa alla skåp fulla till bristningsgränsen.
Jag har redan börjat sortera lite smått här hemma. Rensat i garderoben och fört bort sådant som är obehövligt.
Själva flyttprocessen är aldrig rolig och det kan bli lite knepigt att få in vissa saker till lägenheten. Det är nämligen ett rätt så trångt dörrhål som kan ställa till med problem. Men det visar sig sedan. De som bodde där tidigare har väl också haft en soffa och en säng där. Nog hittar vi på något. Jag skulle inte gärna ge upp vår underbara soffa för att den inte skulle rymmas in.
Jag skulle kunna flytta redan nu men jag måste hålla mig till tåls ännu. Jag kan inte börja packa ner sådant som vi behöver och Björn skulle få spunk om det skulle stå en massa flyttlådor här hemma redan... Vi skall väl ha lite kalas här ännu innan vi flyttar.
När vi väl har flyttat kommer det att komma massor med bilder, för tillfället har jag inte några tyvärr.

4 kommentarer:

  1. var o skåda bildre på näti, såg heilt ok ut, skönt me nyi kök o framförallt diskmaskin!

    Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jå he e no hede köki som e bäst åv allt!

      Radera
  2. Får man fråga via vem ni hyr?

    SvaraRadera
  3. Det är nog en privatperson som äger lägenheten men det är en mäklaren på Oma Koti som har haft hand om uthyrningen.

    SvaraRadera