onsdag 8 februari 2012

Inget nytt på vår gata i stan

Vardagen rullar på som vanligt med en hel massa skoluppgifter. Däremellan försöker jag hinna träna och sticka också. Igår fick jag faktiskt med Björn på en liten joggingrunda. Det var inte igår minsann. Jag borde försöka locka med honom idag igen så att hans styva muskler får mjukas upp igen.
Till veckoslutet blir det att åka till hemtrakterna och se hur de har det där. Jag har inte varit där sedan jullovet och det börjar vara en tid sedan. Och tänk så det kan bli; vi har tre födelsedagskalas att åka på under två dagar. Ännu en orsak till att köra norrut för några dagar.
Igår lämnade jag in min arbetsrubrik till gradun. Nu är det bara att vänta på rubriksamtalet för att få tummen upp och sedan är det bara att tuta och köra. Jag känner mig riktigt ivrig att sätta igång. Även om det alltid i början känns väldigt flummigt och man vet inte riktigt var man skall börja. Men se nog skall detta gå också.
Lägenhetsjakten pågår ännu. Vi har inte hittat något som skulle ha passat oss som handen i handsken ännu... Jag håller humöret uppe och hoppas på att nu under våren kommer det att bli många nya lägenheter lediga.
Idag har jag bara en föreläsning och sedan är jag ledig torsdag och fredag. Det har jag varit nästan varje vecka och tack vare mina lediga dagar har det ännu inte blivit panik med några inlämningsuppgifter. Jag har fått gjort dem allt eftersom. -en liten klapp på axeln för att jag varit så motiverad hittills-

Tack vare yoga passet jag inledde dagen med har jag nu en massa energi att ta tag i dagens agenda.
Sköt om er!

2 kommentarer: