måndag 27 februari 2012

Underbart sportlovsväder

Ny vecka med nya möjligheter och det är helt otroligt: jag har inga ogjorda skolarbeten förutom gradun då. Allt är fixat och klart. Vilken skön känsla! Idag har jag föreläsningar från 12-16 och jag är mycket bitter över det. Vädret verkar vara lika underbart som igår och jag hade mer än gärna spenderat hela dagen utomhus... Men icke sa nicke, det hinner jag inte med. Jag får nöja mig med gårdagens långlänk på 2 1/2 timme. Jag suger på den karamellen idag också. Men jag kommer att vara bitter över att behöva sitta i skolbänken hela eftermiddagen när vi för en gångs skull har riktigt härligt sportlovsväder. Jag har inga föreläsningar ons-fre så jag hoppas att jag då skall ha tid att vara ute mycket. Har ännu inte hunnit stå på skridskorna denna vintersäsong.
Något har jag i alla fall att se framemot under dagens tråkiga föreläsningar, vi skall skriva på hyreskontraktet ikväll!

Jag bjuder på några bilder från förra veckans fastlagstisdag. Då var vädret nästan lika bra som idag.








Oj oj mycket väderprat idag... Men det kan inte hjälpas, man blir så glad i själen då solen lyser och snön smälter!

1 kommentar:

  1. Grattis till nya hemmet! (inom kort).
    Det brukar ju alltid lösa sig till det bästa bara man orkar vänta ett tag. Roligt! Hoppas ni får ett härligt sportlov med vackert väder. Ha det bra. Kram/M

    SvaraRadera