lördag 25 februari 2012

Helgens schema

Likt förra veckoslutet kommer detta också att bestå av en massa skolarbeten. Den här gången är det en avhandlingsananlys som skall skrivas. Jag har läst igenom avhandlingen som skall analyseras men inte mer än så. Nu gäller det att få alla tankar, åsikter och förbättringsförslag till minst fem sidor text. Den måste bli klar under veckoslutet eftersom att deadlinen är på tisdag kl. 10 och jag kommer inte att ha någon tid att skriva den på måndag. Jag är alltså inte en av de lyckostar som har sportlov. Vilken tur att jag har dagen räddad eftersom att vädret inte visar sig från sin bästa sida idag och Björn dessutom är borta tills imorgon på jamkväll. Hela dagen spenderas alltså framför dataskärmen.
Idag har jag redan också hunnit skriva en tent. Den ger inga studiepoäng men de som har läst kort matematik i gymnasiet måste klara den för att bevisa att man är på samma nivå som de andra. Det kändes riktigt bra när jag klev ut genom klassrummet och tenten var skriven så jag hoppas på att komma igenom den. Det är nämligen inte första gången jag har skrivit den. Men denna gång kändes det riktigt bra. För övrigt kunde de helt slopa den där kursen och tenten helt. Jag har skrivit den flera gånger men inte kommit igenom. Kursen hålls två veckor innan skolan börjar och är alltså tänkt för de som börjar sina studier samma höst. Kursen är till för att man skall klara det som gås igenom under studieåren, det som har med matematik och statistik att göra. Jag har aldrig haft någon problem med några av de kurserna, kommit lätt igenom tenterna, även om jag inte klarat just denna tent och såldes inte borde klara av de andra kurserna. Den här kursen har jag alltså ännu inte godkänt och jag har bara några få ynka kurser kvar på mina studier. Och jag kan säga att jag är nog inte den enda. Det finns många som inte har den kursen godkänt men i princip har alla andra kurser klara och är så att säga "färdiga", förutom den där förbaskade kursen som dessutom inte ger några studiepoäng. En uppdatering av systemet tycker jag det skulle krävas. Men som sagt denna gång kändes det faktiskt riktigt så jag hoppas att torsdagens och fredagens många timmar av räknade har gett resultat!

Nu är det bara att öppna ett blank word dokument och börja skriva avhandlingsanalys. Kanske jag skulle bli klar idag t.o.m. ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar